فرماندار يزد گفت: متاسفانه اين مسائل به دليل اين اتفاق مي افتد كه همه دوست دارند، حرفشان را به كرسي بنشانند.

محمود عظيمي نيا در گفتگو با خبرنگار ايسنا - منطقه يزد، ‌اظهار داشت: اين در حالي است كه هر دو طرف دعوا يعني سازمان ميراث فرهنگي و شهرداري يزد در اين مسئله حق دارند، ولي بايد در كنار هم بنشينند و با در دل كردن و تفاهم اين مسائل را حل كنند، نه اينكه كار به اينجا برسد.

وي با اعلام آمادگي فرمانداري در اين خصوص گفت: فرمانداري يزد آماده است با برگزاري يك جلسه در فرمانداري و حضور نمايندگان شهرداري و ميراث فرهنگي نسبت به حل اين مسئله همكاري كند.

شهردار يزد گفت: ماموران شهرداري و سازمان ميراث فرهنگي يزد هميشه روابط خوبي داشته‌اند و اينكه بين آنها دعوا و چاقوكشي صورت گرفته باشد، دروغ است و احتمالا كساني خواب ديده‌اند.

مرتضي شايق در گفتگو با خبرنگار ايسنا - منطقه يزد، گفت: بين ماموران سازمان ميراث فرهنگي و شهرداري هيچ اتفاقي نيفتاده است و هميشه ماموران شهرداري با ساير ماموران روابط عمومي خوبي داشته‌اند.

وي افزود: اينكه بين ماموران شهرداري و ميراث زد و خورد و چاقو كشي صورت گرفته دروغ و احتمالا كساني خواب ديده‌اند

رييس سازمان ميراث فرهنگي يزد از تخريب حمام تاريخي سهل ابن علي توسط شهرداري در راستاي اجراي پروژه ساماندهي مجموعه اميرچقماق در نيمه شب گذشته خبر داد.

عزيزا... سيفي در جلسه‌اي با حضور اهالي مطبوعات در اين خصوص اظهار داشت: طرح ساماندهي مجموعه اميرچقماق پس از تصويب در كميسيون ماده 5 و امضا روساي مربوطه به اجرا درآمد.

وي افزود: از جمله مراحل اجراي پروژه ايجاد راستگرد خيابان امام به خيابان سلمان فارسي بود كه به در پي تخمين زده قدمتي در حدود 70 سال به اين حمام اقدام به تخريب صورت گرفته كه در طي مراحل تخريب آثاري از دوره‌هاي گذشته در اين حمام پيدا شد كه در اثر مشاهده اين آثار پروژه متوقف گرديد.

سيفي اذعان داشت: اين پروژه به مدت سه سال كه متوقف شد و در حال بررسي راهكارهاي اجراي آن بوديم و دو فرضيه يكي ايجاد پل بر روي حمام و ديگري پر شدن آن توسط ماسه بادي مطرح شد.

رييس سازمان ميراث فرهنگي يزد در ادامه افزود: شب گذشته ماموران شهرداري يزد با اقدام غير اصولي اقدام به پر كردن اين حمام تاريخي توسط ماسه بادي به وسيله بولدوزر نمودند.

وي افزود: علي رغم ممانعت ماموران يگان حفاظت سازمان ميراث فرهنگي يزد اين مجموعه هم اكنون از ماسه بادي پر شده است.

سيفي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر چگونگي برخورد اين سازمان با اقدام شهرداري عنوان داشت: اين امر در حوزه حقوقي سازمان ميراث فرهنگي در حال پيگيري است چرا كه شهرداري بدون هماهنگي با سازمان ميراث فرهنگي يزد و نيز به شكلي خارج از محدوده بافت يعني استفاده از بولدوزر به اين كار اقدام نموده است.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد از پيشرفت 90 درصدي پروژه خبر داد و افزود: اصل طرح مورد تصويب و تاييد قرار گرفته بوده است و به دنبال رايزني با تهران جهت حل مشكل به شكل قانوني بوديم.

شايان ذكر است،‌ مجموعه سهل ابن علي يزد بازمانده از قرن هشتم هجري، مشتمل بر مسجد، امامزاده، حسينيه و حمام است و هم اكنون در شهر يزد تنها حدود 16 حمام تاريخي وجود دارد و حمام سهل ابن علي نيز از زمره اين حمام‌ها بود كه نمايانگر بسياري از سنن و آداب پيشينيان ما در دوران گذشته مي‌باشد

یزدفردا

خبر مرتبط

 در گيري بين نيروهاي شهرداري و ميراث فرهنگي
ساعت يازده شب بود كه خبر رسيد بين نيروهاي شهرداري و ميراث فرهنگي در خيابان امام حوالي حمام سهل ابن علي درگيري رخ داده اين درگيري بر سر تخريب آثار باستاني استان صورت گرفته و تا لحظه مخابره خبر ادامه دارد اخبار تكميلي ارائه خواهد شد انشاالله

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا